טיפים לסטארטאפיסטים

3 טיפים לסטארטפיסט המתחיל

אז יש לך סטארטאפ. התפטרת מהעבודה ואתה כבר מפתח את המוצר, אולי אפילו כבר פתחת חברה וזה לא משנה בכלל איזו, אפילו אם אתה סתם בונה אתרים ויש לך כמה עובדים.

אולי, אתה אפילו אחד מברי המזל שהצליח לגייס השקעת סיד, או שהגעת לשלב גיוס A. נשמע יפה על הנייר, אבל האם זה מספיק? האם באמת הצלחת לעלות על דרך המלך להצלחה המטאורית? ומה עם מציאת הפרטנר או הלקוח הנכון בחו”ל? ואיך מתמודדים עם כסף שהולך ואוזל? ותחרות עם חברות הענק על המהנדסים המוכשרים? באופן לא מפתיע, לצד סיפורי ההצלחה ישנם גם לא מעט סיפורים של חוסר הצלחה. חלקם מגיעים כבר אחרי סבבי הגיוס הראשונים וחלקם מגיעים כאשר נראה לכולם שהמיזם עלה על המסלול הנכון בדרך להצלחה הנכספת. עד שהדברים מתחילים להשתבש…

1.דבר ראשון עליך "לחזות את העתיד"

אחת הנקודות החשובות ביותר היא יכולת ה”חיזוי” של הסטארטאפ לגבי העתיד בתחום שבו הוא פועל. נכון שהרעיון שלך גאוני. אבל אתה חייב לשבת לסיעור מוחות ולנסות להבין לאן העתיד הטכנולוגי יתגלגל בזמן שאתה תשב על הרעיון שלך בשנתיים הבאות ולא תראה אור יום. סטארטאפ חייב לבצע ניבוי מושכל של הצרכים העתידיים של השוק, להכיר היטב את כיווני ההתפתחות ואת המתחרים.

2. תבינו את המשקיעים שלכם

תחקרו ותלמדו אודות המשקיעים הפוטנציאליים שלכם, תדעו מי הם ומה מעניין אותם. האפיון קשה והביצוע קשה עוד יותר אבל אפשרי, ולכן כדאי שתעזרו במומחים בתחום שיסייעו לכם לזווג את המשקיע האופטימלי עבור הסטארטאפ שלכם.

ההבנה כיצד  תבנו את תוואי הדרך לשלוח את המצגת הנכונה בהתאמה מקסימאלית למשקיע הנכון ובזמן הנכון לו ולכם היא אבן יסוד חשובה ביכולת שלכם לגייס את התמיכה הכלכלית עבור הסטארטאפ שלכם.

חברת וויסלרייט מתמחה בגיוס משקיעים ותוכל לעמוד לצידכם בשלב קריטי זה.

3. התבוננות מתמדת גם לאחר שיצאנו לדרך

יצירת מודעות מכוונת לשינויים בסביבה הדינמית של סטארטאפ מתפתח הינו רכיב חשוב לאין שיעור שצריך להילקח בחשבון במהלך הדרך, יש לפעמים קושי להסתכל באופן אובייקטיבי וביקורתי על פעילות החברה.

הרבה מאד סטארטאפים, במיוחד אחרי גיוס, כל כך ממוקדים במטרה שלפעמים הם שוכחים לבדוק האם הם באמת בכיוון הנכון ביותר ולא מפספסים משהו בדרך. על מנת לוודא זאת, כדאי מידי פעם להתנתק מהמטרה ולהסתכל מהצד על ניהול החברה ומטרותיה; האם הולכים בכיוון הנכון ביותר? האם החברה מתנהלת בצורה הטובה ביותר? מה כל אחד עושה? והאם זה הדבר שהכי נכון לו ולחברה? נכון שקשה לחשוב שיש סיכוי שאתה לא הולך בדרך הנכונה ביותר, אך אם תבדוק את עצמך מדי פעם ותהיה מוכן לשינויים, תמיד תבטיח שאתה והחברה בדרך להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.