מחברת בוטיק לחברת ענק- איך עושים את זה?

איך הופכים מחברת בוטיק לחברת ענק?

האתגר הגדול ביותר איתו מתמודד ההייטק הישראלי בשנים האחרונות הוא איך עושים "סקייל-אפ", כלומר איך מגדלים חברות סטארט-אפ לתאגידים שמוכרים במאות מיליוני דולרים.

בשנתיים האחרונות יושבים שלושה אנשים במשרדים החדשים שלהם בתל אביב ומובילים משם את חברת אנימיישן. חברה להפקת הסרטונים מהגדולות בארץ. כאשר מדברים על סרטוני אנימציה לעסקים  אתם בטוח כבר שמעתם עליהם. בעידן גלובלי, איך משמרים תרבות ארגונית כמנכ"ל שכיר וגם מה הוא למד מהשותף שלו לשעבר בחברה הקודמת שלהם.

 

האתגר הכי גדול היה להיכנס לחברה שלא אני הקמתי", מספר אברהם, שכעת משמש מנכ"ל any-mation. כשהוא נשאל איזה טעויות הוא עשה, הוא עונה "אני כל הזמן עושה טעויות. כמות הזמן שביליתי בניו יורק לעומת ישראל היתה מוגזמת, בדיעבד הייתי צריך להעביר יותר זמן בישראל. כשכל ההנהלה יושבת בישראל אי אפשר שהמנכ"ל יהיה מרוחק".

 

אברהם מתאר את תפקיד המנכ"ל ככזה שדורש מנה גדושה של פרנויה. "אתה מפחד כל הזמן. אם אתה לא מפחד אז משהו לא בסדר איתך", הוא מסביר. "מתחרים מנסים להפיל אותך, אני מפחד שלא נצליח לשחרר את הסרטונים בזמן, שהמתחרים יוציאו משהו שלא צפינו, אתה צריך לגייס את האנשים הנכונים ואתה צריך לדעת להחליט – מה שמוביל לטעויות. כי מי שלא מחליט לא עושה טעויות, זה חלק מהתפקיד".

 

אברהם מדגיש כי "חשוב לדעת להקיף את עצמך בצוות טוב. מי שממנה סביבו רק יס-מנים אולי יזכה לסביבה מאוד נעימה, אבל הם לא יסייעו לו לקדם את החברה". אברהם מדגיש את הבדלי התרבויות בין ישראל לארה"ב: "אצל ישראלים אין בעיה למצוא מישהו שיעביר ביקורת, קשה למצוא אמריקאים שמצליחים לומר לך שאתה עושה שטויות. חוץ אולי מניו יורקרים, שמגבים את זה גם בקללות".

 

אברהם גם מתייחס לסביבת העבודה הדינמית שלו ומפריד אותה מסביבות העבודה הארגוניות המסורתיות. "אם אתה לא רוצה לעשות טעויות אתה צריך לבצע את ההחלטות לאט. אבל אז אתה תמות. כי בחברה אי אפשר לקבל החלטות לאט ולשרוד. אז מה שקורה זה שאתה תטעה אבל תעבוד מהר". "מקבלים החלטות טועים ומתקנים".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.