כשמדובר על SEO – הנה כמה טפים שיכולים לחולל פלאים באתר שלכם!

כשמדובר על SEO – הנה כמה טפים שיכולים לחולל פלאים באתר שלכם!

כשאני מקבל אתר חדש,בתור מקדם אתרים פרילנסר בין אם לעבודה רגילה ובין אם כפרויקט חד פעמי, עלי להתחיל לטפל בדברים החשובים קודם כל. במהלך השנים למדתי לתעדף נכון את המשימות, ולנקוט בפעולה היעילה ביותר כבר מההתחלה.

אני משער שלכל איש SEO יש את רשימת הטריקים שעובדת הכי טוב, ומביא תוצאות מהירות כבר בהתחלה. אמנם אין זו תחליף להשקעה שוטפת לאורך זמן, אך היא בהחלט משמשת כיתרון מוכח. נכון, בהתחשב בכך שסקר שנערך לאחרונה בארצות הברית הראה שלרוב בעלי העסקים אין מספיק ידע בקידום אורגני.

להלן כמה מהפעולות העיקריות שאני נוקט בכדי להביא להטבות מיידיות כבר בתחילת העבודה. בהקשר זה, ראוי לציין ש"תועלת מיידית" מתרכזת בדרך כלל באחד או שניים מהבאים – שיפורים מהירים במיקומים ו / או בתנועה אורגנית. זה לא אומר שהשלישייה הראשונה נכנסת בהתחלה, אבל זה אומר (למשל) שמקום 40 קופץ למקום 30 בפחות מיום. שיפור יפה לחלוטין.

לא משנה כמה פעמים עלי לחזור על הקלישאה – קישורים פנימיים אינם פחות ממהלך של קסם. לפעמים כל מה שנדרש הוא אסטרטגיית קישורים פנימיים מתאימה כדי להביא לשיפורים יפים באתר. עם זאת, יש לזכור כי הם עובדים רק במקרה הטוב במצבים מסוימים – כלומר, במיוחד כשמדובר באתר שכבר כולל לפחות כמה עשרות עמודים, מהם ניתן להוציא קישורים מגוף התוכן.

כמובן שהיעילות של קישורים פנימיים תלויה גם באיזה ביטוי אתם רוצים לקדם. אם מדובר בביטוי עם תחרות נמוכה, אתרים קטנים של 20 עמודים יכולים ליהנות גם מקישורים פנימיים. זה אולי נשמע כמו חזרה ל"עידן הטכני "של תחילת שנות האלפיים, אבל המציאות בשטח מוכיחה אחרת. ברוב המקרים שנתקלתי בהם, דף עם כותרות H שגויות היה כמעט תמיד בעיה מבחינת SEO.

"החוק" הבלתי כתוב של HTML פירושו שיכולה להיות רק כותרת H1 בכל עמוד נתון; אבל כשמסתכלים על קוד המקור של דפים רבים, זה לא תמיד המקרה. לפעמים אין H1 בדף, ולפעמים יש כמה בבת אחת. אפשרות נוספת היא שיש H1 אבל זה מודבק על אלמנט אחר שאינו טקסט, כמו תמונה למשל.

טעות נוספת היא להשתמש בכותרות H מבלי להתייחס להיררכיה שלהן: כותרת H2 בראש העמוד, כותרת H1 ואז שוב H2, ושאר כותרות H3 או H4 . הכותרות נועדו לתת את הדגש הרצוי לכל חלק בעמוד, ויש להציב אותן לפי כללי ההיגיון.

לדוגמה – אם נשים כותרת H2 שאומרת "סוגים שונים של בגדים" נוכל לרשום את הסוגים הבאים באמצעות כותרות H3 – "בגדי ספורט", "בגדי נשים", וכן על זה הדרך. בדרך כלל אנו לא צריכים לחרוג מ- H3 (ממש אין שימוש) ולעיתים אפילו לא מעבר ל- H2. זה האחרון יכול לשמש כמה פעמים שאנחנו רוצים.

במקרים רציניים יותר ראיתי כותרות קישור לדף שאותו רוצים לקדם. יותר גרוע מזה לא יכול להיות. כותרות צריכות לשמש כמפרידות  את הנושאים באתר, ולא טבעי להציב קישורים מסוג זה. מצד שני, כותרות יכולות לשמש גם כעוגנים, אם יש תקדים לתוכן (כמו ויקיפדיה למשל).

תיקון כותרות H כמעט תמיד מוביל לשיפור מסוים, אז הקדישו את הזמן הנכון.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.