עגילים ומה שבינהם

עסקי התכשיטים ובעיקר העגילים

אז לאחר שהכרנו כמה דברים חשובים על בחירת תכשיטים וכיצד יודעים להבדיל באיכות החומרים שמהם מיוצרים התכשיטים, במאמר הזה ניתן סקירה וכמה טיפים חשובים על מנת לדעת קצת יותר על עסקי התכשיטים וכיצד הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים.



מספר החברות שעוזבות את תעשיית התכשיטים ממשיך לעלות בשל גורמים שונים, במגמה שלא ניכר בה שינוי רב במיוחד.

 

מנתונים שפרסמה מועצת המסחר של התכשיטנים (JBT) עולה כי בארה”ב ובקנדה נסגרו 335 עסקים בשנה האחרונה לעומת 250 בשנה שלפני – עלייה של 34%.

 

לעלייה זו תרמו במיוחד סגירות עסקים של יצרנים, שמספרן יותר מהוכפל – מ-15 ב ל-34 עסקים בתקופה המקבילה השנה. גם מספר הסיטונאים שסגרו את העסק עלה מ-38 ל-46, עלייה שנתית של 21%, ואילו מספר הקמעונאים שסגרו את העסק עלה מ-250 ל-335.

 

“ישנם גורמים לכך שיפעלו פחות חנויות, וכי המגמה תימשך בערך באותו קצב”, אמר אנטוני קפואנו (Anthony Capuano), נשיא מועצת המסחר של התכשיטנים.

 

בנוסף, נרשם זינוק במספר המיזוגים והמכירות של עסקים, שעלה מ-28 ל-53 ברבעון הראשון השנה, זינוק של 89%. ואם זה מתחיל להלחיץ אז תחשבו טוב לפני שאתם מחליטים להקים עסק למכירת תכשיטים, אפילו אם תלכו על נישה יותר סולידית ותמכרו עגיל הליקס, כדאי להרהר בדברים הבאים:

 

בראיון שפורסם ב- National Jewelerביום שני, אמרה הנשיאה לשעבר של מועצת המסחר של התכשיטנים, דיון קניון (Dione Kenyon), אשר תמשיך לעבוד במשרה חלקית במועצה בקיץ, כי אותם גורמים לסגירות העסקים מאז החלו הקשיים נותרו בעינם כיום. מדובר, בין היתר בבעלי חנויות מדור ה”בייבי בום” שמגיעים לגיל פרישה; תחרות מצד מוכרים אונליין; וצרכנים בעלי פחות הכנסה פנויה ויותר אפשרויות בחירה.

 

קניון והנשיא החדש של מועצת המסחר של התכשיטנים, אנטוני קפואנו, הסכימו כי המגמה תימשך בעתיד הנראה לעין.

בהתייחסות ספציפית לעלייה של 29% במספר החנויות הקמעונאיות שנסגרו ברבעון הראשון, ציין קפואנו כי העובדה שבעלי חנויות תכשיטים עצמאיות בבעלות משפחתית מגיעים לגיל פרישה, כמו גם המעבר לקמעונות אונליין, “לא הולכים להיעלם בין לילה”.

 

למרות העלייה הנמשכת במספר העסקים שנסגרים, קניון הצביעה על כך שישנן נקודות אור בתעשייה – תכשיטנים שאימצו טכנולוגיה ו/או התחילו לחשוב מחוץ לקופסה, ומצליחים היטב.

כמו כן, נראה כי ישנן קטגוריות מוצרים מסוימות שמצליחות במיוחד בקרב צרכנים.

 

מהנתונים שפרסמה לאחרונה דה בירס (De Beers), עולה כי מכירות תכשיטי היהלומים בארה”ב רשמו עלייה שנתית של 4% לעומת בשנה שעברה. ארה”ב נותרה השוק העולמי המוביל ליהלומים מלוטשים, ונתח השוק שלה גדל אשתקד מ-42% ל-45%.

 

ראוי לציין כי תכשיטנים עצמאיים אינם הקמעונאים היחידים שנאלצים לסגור חנויות. רשתות של חנויות כלבו, לדוגמא, נאלצו לסגור מאות חנויות – רק לאחרונה, הודיעה סירס (Sears) כי תסגור 78 נקודות מכירה נוספות – ולפי ה”וול סטריט ג’ורנל”, יהיה אף צורך בסגירת חנויות נוספות.

 

העיתון ציטט דו”ח של חברת הייעוץ גרין סטריט (Green Street Advisors), המצהיר כי 6 מרשתות חנויות הכלבו הגדולות ביותר צריכות לסגור יחד בסך הכל 820 חנויות, כדי לחזור לרמת הרווחיות שממנה נהנו עד לפני עשור.

National Jeweler

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.