כמה טיפים לבחירת שרשרת מהחומר הנכון

כמה טיפים לבחירת שרשרת מהחומר הנכון

בעומדנו בחנות התכשיטים כולנו מתלבטות איזה חומר הכי מתאים לשרשרת שאנו רוצות לקנות, האם שרשרת זהב 14 קראט? אולי זהב לבן? פנינים? או אולי בכלל כסף?

 

הדבר הראשון שמומלץ עוד לפני ההגעה לחנות הוא להחליט על תקציב שאותו אנחנו מוכנים ורוצים להוציא ובהתאם לכך כשנגיע לחנות יהיה לנו הרבה יותר קל, כיוון שנוכל לצמצם אפשרויות ובמקרים מסוימים אפינו נוכל להרשות לעצמנו לקנות עוד תכשיט – כיוון שעלות השרשרת הייתה פחותה מהסכום שהקצבנו.

 

בחירת חומר השרשרת

השלב הבא בבחירת התכשיט הוא כמובן בחירת סוג החומר לשרשרת, כמובן שאם קונים רק שרשרת אחת כדאי שהוא יהיה תואם לשאר התכשיטים שיש ולכן לפני שיוצאים לחנות כדאי לצלם את התכשיטים שיש בבית שנוכל בחנות לראות ולהתאים את השרשרת החדשה לשאר התכשיטים וזה כולל התאמה גם לסוג החומר של התכשיטים שיש בשביל לקנות מאותו סוג, לדוגמה אישה שלא אוהבת פנינים ותראה בחנות שרשרת פנינים יפה ותמצא חן בעינה כשתענוד אותה לא יהיה לה תכשיטים נוספים לענוד איתם, וכך גם לגבי אישה שעונדת רק תכשיטים מזהב לבן ותראה שרשרת מזהב אדום, לא יהיה לה למה לקנות שרשרת מזהב אדום אלא אם היא רוצה להתחיל לקנות עוד תכשיטים מזהב אדום ולהחליף את סוגי התכשיטים שלה

 

הבחירה הטובה זה בחומר הזהב – האיכותי מבין חומרי התכשיטים

מבין החומרים של התכשיטים בולט בעיקר הזהב, הוא החומר הכי יקר, אבל גם החומר הכי טוב והכי איכותי שנשמר לאורך זמן, גם בזהב עצמו יש כמה רמות, יש יותר זולים ויש יותר יקרים, הכל תלוי בכמות הזהב שיש בחומר – בשפה המקצועית זה נקרא קראט, ככל שיש יותר קראט עלות הזהב יותר יקרה.

 

מהם סוגי הקראט? 

כמות הזהב הממוצעת שרובם קונות זה 14 קראט, ככל שמספר הקראט יותר גבוהה זה מראש שיש יותר זהב אבל גם משתנה צבע התכשיט, היות והזהב הוא מתכת רכה ועדינה ועלולה להישחק ולאבד מיופייה בשימוש יום יומי, ואין זה משנה אם מדובר בעגילי זהב או שרשראות זהב, מרבית תכשיטי הזהב, עשויים מתרכובת של זהב, עם מתכות נוספות כמו: כסף, אבץ, נחושת וניקל. והקראט מציין עבורינו כמה אחוז זהב יש, לדוגמה 14 קראט אומר שיש 58.3% זהב ו18 קראט זה 75% זהב, אלו שני סוגי הזהב הנפוצים והמומלצים שיש, כמובן שיש גם 24 קראט שזה 99.95% זהב, אבל אז צריך הרבה יותר לשמור על השרשרת ואורך ימיה יהיו הרבה יותר קצרים. 

 

עוד מעלה בשרשרת זהב

מעלה נוספת בשרשרת זהב היא מעבר לאיכות החומר, היופי שלו, זה הטבעיות שלו, הזהב הוא חומר טבעי ולכן הוא היפואלרגני וגם אנשים עם עור רגיש יכולים ללבוש תכשיטי זהב ללא חשש מגירוי עור או תופעות אחרות מהם סובלים עם תכשיטים מחומר לא טבעי. בנוסף בגלל טבעיות של החומר אפשרי להרטיב את שרשראות הזהב במים ללא חשש חלודה. יש המייחסים לחומר הזהב סגולה טבעית של המרצת זרימת הדם בגוף. כמובן כל זה בנוסף ליופי המיוחד שיש לחומר הזהב ובפרט לרמות זיכך של 14 קראט ו 18 קראט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.