ניקוי מאגרי מים – חשיבות ושלבי ביצוע

ניקוי מאגרי מים

ניקוי מאגרי מים – חשיבות ושלבי ביצוע

במדינת ישראל מוקמים מידי שנה עשרות מאגרי מים חדשים אשר מצטרפים לאלפי מאגרי מים שכבר קיימים ופועלים בשנים האחרונות ומספקים מים בזמני שגרה ובחירום. בין אלפי מאגרי המים הקיימים, ניתן למצוא מאגרי מים המשמשים בתי חולים, בנייני מגורים, בתי מלון, רשויות מקומיות ועוד מגוון מקומות אשר תלויים במאגרי המים לצורך עבודה שוטפת וכל בעיה במאגר המים, תשפיע בצורה ישירה על טיב והספק העבודה. 

ישנה חשיבות גדולה מאוד על עמידה בתקנים ובנהלים שקבע משרד הבריאות ואין לזלזל בהם שכן כל חריגה מהנהלים, עלולה להוביל לפגיעה קשה מאוד בציבור אשר תלוי במאגרי המים. ניקוי מאגרי מים מתבצע הן כחלק מהשגרה והן במצב בו מתגלה חשד לזיהום במי מאגר מים, דבר אשר מחייב ניקוי מהיר ויסודי כדי למנוע תחלואה.

תקנות משרד הבריאות לניקוי מאגרי מים

ניקוי מאגרי מים, למשל על ידי חברת https://solentoceanenergy.com/ המומלצת בישראל, הינה פעולה אשר שייכת לאחת מהתקנות שקבע משרד הבריאות אשר מחייבת כל מאגר מים ושאר מערכות אשר פועלות לאספקת מי שתיה לציבור הרחב, לבצע ניקוי מאגרי מים באופן יסודי ובהתאם לנהלים וזאת אחת לשנה כאשר כל חריגה מתקופה זו, עלולה לפגוע בבריאות הציבור המשתמש במאגרי המים. 

ניקוי מאגרי מים חייב להיות מבוצע ומפוקח על ידי בעל מקצוע אשר לו הסמכה לביצוע ניקוי מאגרי מים בהתאם לנהלים ולתקנים אשר קבע משרד הבריאות. בתום ביצוע ניקוי המאגרים, יש לקחת דגימה מהמים, אותה מעבירים למעבדה לצורך בדיקה לאיתור חיידקים ומזהמים שונים וכאשר הבדיקה יוצאת נקייה, בהתאם לתקנים שנקבעו, ניתן אישור לשימוש במאגר המים למשך שנה, עד לביצוע הבדיקה הבאה. 

תהליך ביצוע ניקוי מאגרי מים

כאשר צריך לבצע ניקוי מאגר מים, תחילה יש לרוקן את מאגר המים מכל תכולתו וזאת באמצעות חברת ניקוי מאגרי מים אשר מוסמכת לביצוע פעולת הניקוי והיא מחזיקה בכל האישורים, החומרים וכלי הניקוי  הייעודיים לביצוע התהליך. לאחר מכן, יש לסגור את כל פתחי יציאות וכניסות המים של המאגר וזאת כדי למנוע כניסה של מים חדשים אל תוך המאגר. 

בשלב הבא, מתחילים בביצוע הניקוי של כל הצינורות אשר מובילים את המים למאגר ומחוצה לו ואף מחטאים אותם בחומר חיטוי מיוחד למאגרי מים. לבסוף, שוטפים היטב את כל הצינורות ואת מאגר המים ומתחילים למלא אותו מחדש כאשר לאחר שהוא מתמלא לחלוטין, לוקחים דגימת מעבדה על מנת לבדוק שהניקוי נעשה בהתאם לנהלים, והמים ראויים לשתייה ולשימוש במגזרים ובתעשיות השונות.



.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.