ניקוי מאגרי מים

ניקוי מאגרי מים

איכות המים בישראל משתפרת עם השנים הודות לטכנולוגיות סינון וטיהור אשר משפיעות על איכות המים והופכות אותם לראויות לשתייה הישר מהברזים וללא חשיפה למזהמים ולחיידקים שונים אשר עלולים להוות סכנה בריאותית. בישראל קיימים מאגרי המים רבים אשר משמשים הן לצריכה פרטית והן לצורכי תעשייה ועל כן עולה החשיבות בטיפול יסודי במאגרי המים על מנת לאפשר איכות מים גבוהה הן בשגרה והן בחירום. 

תחזוקת מאגרי מים, הינה בעלת חשיבות גבוהה מאוד ואין להקל ראש בכך שכן מאגרי מים שלא יתוחזקו היטב בהתאם לנהלים המחמירים אשר קבע משרד הבריאות, יובילו להצטברות של מזהמים בתוך מאגרי המים ולסיכון מוגבר לנזקים בריאותיים לאנשים אשר ייחשפו למים. משרד הבריאות קבע שורה של תקנות אשר מטרתן הבטחת איכות מים גבוהה ואיכותית ועל כן יש לפעול בהתאם לתקנות הללו. 

שלבים בתחזוקת מאגרי מים

על מנת להבטיח איכות מים ראויה לשתייה וללא חשש לסיכון בריאות בעת שתיית המים, יש לבצע פעם בשנה ניקוי מאגרי מים באמצעות מכשירים ייעודיים וחומרי ניקוי אשר הותרו לשימוש על-ידי משרד הבריאות וכי הם אינם מהווים סכנה בריאותית לציבור. על מנת לבצע ניקוי יעיל ואפקטיבי של מאגרי המים, יש לעבוד בהתאם לשלבים הבאים:

  1. פניה אל איש מקצוע – דבר ראשון יש לפנות לחברות אשר מתמחות בניקוי מאגרי מים וכי ברשותם ההסמכה הדרושה ממשרד הבריאות אשר מתירה להם לבצע ניקוי בהתאם לנהלים ולפרמטרים הקבועים בחוק.
  2. ריקון המאגר – בשלב זה, יש לבצע ריקון של מאגר המים ולאחר מכן לאטום את פתחי הכניסה והיציאה של המים על מנת שלא תהיה כניסה של מים למאגר בעת הניקוי שלו.
  3. ניקוי המאגר – בשלב הזה מתבצע תהליך הניקוי של המאגר בו מסירים קורוזיה, לכלוכים, אבק ושאר מזיקים הפוגעים באיכות המים. בשלב זה משתמשים בחומרי ניקוי וחיטוי מאגרי מים אשר אושרו לשימוש על-ידי משרד הבריאות. מדובר על שלב קריטי אשר מחייב ניקוי יסודי תוך הסרת כל גורמי זיהום אשר התרבו במאגר. 
  4. מילוי המאגר – לאחר ניקוי המאגר, מתבצעת שטיפה שלו וריקון המים ולאחר מכן ממלאים את המאגר בשנית, עד לתכולתו המלאה.

 

חשוב מאוד לעבוד בהתאם לכללים ולבצע תחזוקה שוטפת של המאגר אשר תתבצע בידי אנשי המקצוע המוסמכים לניקוי מאגרי מים ואשר יש ברשותם את הניסיון הדרוש לכך, אשר יבטיח איכות מים גבוהה וראויים לשתייה ללא כל חשש מנזק בריאותי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.