מקסימום אשפה – מינימום הפרעה במרחב הציבורי

מקסימום אשפה - מינימום הפרעה במרחב הציבורי

האוכלוסיות בערים ברחבי העולם וגם בישראל גדלות, ואיתן גדלות גם כמויות האשפה שאנו מייצרים. במקרים רבים, פחי האשפה המפוזרים ברחבי העיר מהווים הפרעה למראה הרחובות, ופוצעים את הנוף. ככל שגדלה כמות האשפה, עולה הצורך בכמות רבה יותר של פחים או בהגדלת הנפח של הפחים הקיימים.

לכן, מצד אחד יש צורך לצמצם את כמות הפחים ואת גודלם. מצד שני, פחים קטנים או המפוזרים בדלילות רבה מדי יוצרים מצוקה בקרב התושבים, שלעתים עלולה להיות מתורגמת לאשפה ולכלוך ברחובות: אנשים עלולים להניח את שקיות האשפה ליד הפח, והחתולים, העורבים והרוחות כבר יעשו את שאר העבודה.

הפתרון האופטימלי הוא פח אשפה שיהיה מספיק גדול בשביל הכמויות ההולכות וגדלות, אך במינימום ניראות והופעה במרחב הציבורי. פתרון זה כבר קיים: פח אשפה תת קרקעי.

נראה קטן – אך יכול להכיל המון

פח טמון קרקע נראה כלפי חוץ כמו פח אשפה קטן, אך למעשה מעל לפני השטח נראה רק קצה הקרחון, רק פתח ההשלכה של האשפה. מתחת לפני השטח, ישנו מיכל של כ- 3 – 5 מטרים מעוקבים, כלומר נפח המקביל ל-3,000 עד 5,000 ליטרים של מים, ואף יותר.

העיצוב של הפחים מבטיח נוחות מקסימלית, כאשר ישנו משטח דריכה ייעודי לפתיחת הפח ללא צורך בשימוש בידיים – מה שעלול לגרום לעתים לאנשים להתעצל ולהותיר את הזבל מחוץ למיכל. בנוסף, מעטפת הבטון מבטיחה שלא תהיה דליפה, ובכך הסביבה תישמר נקייה ובטוחה.

עיצוב מינימלי ומותאם אישית

כאמור, אחד הצרכים בניהול מערכי האשפה בעיר הוא ההקפדה על ניראות ועל מינימום פגיעה בנוף הרחוב. מעבר לכך שהפתח של הפחים טמוני הקרקע הוא מינימלי, ניתן לקבוע מראש את החומר ממנו יהיה עשוי הפתח, וכן את הצבעים.

פתחי הפחים יכולים להיות מפלסטיק או ממתכת, בהתאם להעדפה האישית. ישנם מספר דגמים לצורת הפתח, כולם שומרים על הנוחות בעת ההשלכה. מיקום חכם של הפח, עם חיפוי המתאים לעיר, יכול להפוך את הפח לכמעט בלתי נראה – אך נגיש לכל תושבת ותושב.

התרומה לאיכות הסביבה

פח טמון קרקע הוא גם תרומה לא קטנה לאיכות הסביבה, מכמה סיבות. ראשית, בפחים אלה אין הכרח בשימוש בשקיות אשפה, כך שניתן לחסוך בשימוש בפלסטיק. שנית, ישנו מיכל פנימי האוגר את הנוזלים המרוקנים בכל פינוי, ובכך מצטמצם נפח האשפה המפונה.

לבסוף, תדירות פינוי האשפה יכולה לרדת, שכן מיכלי ענק אלה יכולים לאגור אשפה לזמן ממושך. הפחתת השימוש במשאיות פינוי מפחיתה לאורך זמן את כמות הפליטות של חומרים מזהמים. תוצר לווי נוסף של הפחתה זו היא פחות רעש, ויותר סדר וניקיון ברחבי העיר.

 

אם גם אתם מעוניינים בפחים סביבתיים ומעוצבים, צרו קשר בטל' – 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.